Tillidsperson blev drøftet

Skoleforeningens Styrelse blev på sit møde på Sønder Brarup Danske Skole torsdag aften enig om, hvordan indsættelsen af en tillidsperson i Skoleforeningen skal udformes.

Tillidspersonen skal undersøge de grove beskyldninger, som er blevet fremsat i Flensborg Avis om »en syg arbejdskultur med frygt for afstraffelser og autoritær ledelse«.

Styrelsens udspil skal nu drøftes med Skoleforeningens Driftsråd, inden medarbejderne bliver informeret om den videre fremgangsmåde.

En weekend, to sprog, mange oplevelser

mandag 01.01.0001 - mandag 01.01.0001

I den første weekend af skolernes efterårsferie kan familier mødes på tværs af grænsen, når SSF, Grænseforeningen og Jaruplund Højskole inviterer til sprogfestival.

Ryste-sammen-tur på vaderne

mandag 01.01.0001 - mandag 01.01.0001

Uffe-Skolen og Husum Danske Skole er naturparkskoler, og Hans Helgesen-Skolen i Frederiksstad er på prøve til at blive det, og de sidder ikke bare hjemme på skolerne og bliver klogere på Vadehavet. De begiver sig også jævnligt ud i dette økosystem, der er så særligt, at det er optaget på Unescos liste over verdens naturarv.

Pep i skoleårets nye klasser

mandag 01.01.0001 - mandag 01.01.0001

I den første uge efter sommerferien fik eleverne i Treja nye værktøjer til bedre trivsel.